Podelite...Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0
Martovski festival

Selekcija kratkog igranog filma

Selektori ovog dela programa su reditelj Pavle Vučković (kratki igrani film – nacionalna selekcija),rediteljka Maša Nešković (kratki igrani film – međunarodna selekcija) i reditelj i asistent na Fakultetu dramskih umetnosti Nenad Popović (kratki igrani film – međunarodna selekcija). Žiri koji će odlučivati o pobednicima u kategoriji kratkih igranih filmova radiće u sastavu: Zoran Janković, filmski kritičar; Dimitrije Vojnov, dramaturg i scenarista i Đorđe Bajić, flimski kritičar i pisac.

 

64. MARTOVSKI FESTIVAL // 30.3-2.4.2017. DOM OMLADINE BEOGRADA
RASPORED PROJEKCIJA U SELEKCIJI KRATKOG IGRANOG FILMA
CENA ULAZNICE PO TERMINU: 200 DINARA. ULAZ NA SVE FILMSKE PROJEKCIJE JE BESPLATAN ZA STUDENTE. SA OVERENIM INDEKSOM, BESPLATNE ULAZNICE MOGU PREUZETI NA INFO PULTU U HOLU DOMA OMLADINE BEOGRADA NA DAN PROJEKCIJE OD 10 ČASOVA.


Petak, 31.03.

 

Velika sala DOB 

19č – Takmičarski program: domaći kratki igrani film

  • Flafi, r: Lee Filipovski (2016, 24 min, Srbija, Kanada)
    Uoči preseljenja sa roditeljima u Kanadu, desetogodišnja Ljubica dobija u nagradnoj igri ogromnog plišanog medveda Flafija. Igračka izaziva pometnju i remeti planove za put.
  • Samo devojčice plaču, r: Vladimir Milovanović (2017, 22 min, Srbija)
    Na rekreativnoj nastavi u Jugoslaviji 1989.godine odžavaju se izbori za predsednika odeljenske zajednice đaka uzrasta deset godina. U izbornoj trci pobeđuje Boban.
  • Paraliza, r: Dušan Zorić (2016, 21 min, Srbija)
    Miša, mladić sa poremećajem spavanja, pokušava da udovolji željama svog oca i izraste u muškarca kojim bi se on ponosio. Žena iz drugog grada dolazi na njihovu proslavu i počinje da im peva.
  • Kamen u ruci, r: Stefan Ivančić (2017, 14 min, Srbija)
    Ivica je jedanaestogodišnjak koji svoje dane provodi sa prijateljima, lutajući neistraženim predelima industrijskog grada u kome živi. Ogorčen je i uznemiren, jer danas saznaje da mu se roditelji rastavlljaju.
  • Maleš, r: Ivan Bakrač (2016, 20 min, Srbija)
    Bajkolika priča o jednom svetu koji nestaje, sačinjenom od četiri žene koje su rastrzane između iracionalne želje za produžetkom loze i slobode koju poznaju samo u mašti.

 

Amerikana

17č – Takmičarski program: međunarodni kratki igrani film
 

  • Erkinov povratak, r: Maria Guskova (2015, 29 min, Rusija)
    Erkin izlazi iz zatvora i želi da se vrati svom pređašnjem životu. Ali sve se promenilo i on ne zna da li je sposoban da živi kao slobodan čovek.
  • Udarac, r: Charles Grenier (2016, 14 min, Kanada)
    Marijana, rastrzana između njene duboke želje da bude “jedan od momaka“ i njenih osećanja prema najboljem prijatelju Luisu, se suočava sa besom za koji nije ni znala da poseduje u sebi.
  • State of Emergency Motherfucker, r: Sébastien Petretti (2016, 5 min, Belgija)
    Nadrealna komedija koja opisuje društvo u kome su policijsko nasilje i ugrožavanje privatnosti svakodnevna i uobičajena stvar, normalna i odvratna. I same žrtve su navikle na to. Čak se i policija navikla na to!
  • Putevi, r: Peter Cerovšek (2015, 7 min, Slovenija)
    „Ljubavna priča je čin poštovanja koji ljubavnik mora da pokaže prema svetu kako bi se pomirio sa njim.“ Roland Bart
  • Lisica, r: Jacqueline Lentzou (2016, 28 min, Grčka)
    Stefanos vežba, slušajući rep muziku dok njegova majka planira dan van kuće. Nakon još jedne svađe između njih dvoje, Stefanos ostaje sam da se brine o dvoje mlađe dece i Lusi, porodičnom psu. Lusi je bolesna.

 


Subota 01.04.

 

Velika sala DOB

11č – Takmičarski program: međunarodni kratki igrani film

  • Lumpen, r: Nikola Vučinić (2016, 8 min, Crna Gora)
    Priča o tranzicionom gubitniku koji pronalazi mrtvog psa lutalicu i o tome kako jedna, inicijalno humana, ideja može da se pretvori u nešto bizarno i tragično.
  • Uzdizanje, r: Pedro Perlata (2016, 18 min, Portugal)
    Grupa seljaka u zoru pokušava da izbavi mladića iz bunara. Žene u tišini pokrivaju lica velovima dok se muškarci stoički nose sa situacijom. U središtu svega toga, majka čeka na spasenje sina.
  • Dr Diaz, r: Benoit Desjardins (2016, 29 min, Kanada)
    Doktor Dijaz je prognan iz svoje zemlje zbog učešća u odbrani ljudskih i prava iz domena zaštite životne sredine. On sada živi u Kanadi i radi u bolnici. Uz to, u slobodno vreme pomaže ilegalnim imigranitma.
  • Mužjak, r: Bernhard Wegner (2016, 16 min, Austrija)
    Osamnaestogodišnji Mihael je u uzrastu kada više voli da sluša glasnu muziku nego da razmišlja o odgovornostima u budućnosti. Međutim, njegov otac je lovac i u godinama je kada voli da uživa u miru i tišini šume.
  • Sve će biti dobro, r: Patrick Vollarth (2015, 30 min, Nemačka, Austrija)
    Razvedeni otac preuzima svoju osmogodišnju kćerku, Leju. Sve izgleda dosta nalik svakom drugom vikendu, ali ubrzo Leja ima osećaj da nešto nije u redu. I tako otpočinje jedno sudbinsko putovanje.

 

Amerikana

15č – Takmičarski program: domaći kratki igrani film

  • Draž, r: Mina Stamenković (2016, 28 min, Srbija)
    Ana Marija provodi vreme tako što se brine o svojoj majci Slavici. Da li je mlada devojka na takav život prinuđena sticajem okolnosti ili je briga o majci zapravo njen izbor?
  • Koga boli *, r: Lenka Jovanović (2016, 22 min, Srbija)
    Nedefinisane i otvorene veze četvoro prijatelja prepliću se tokom jednog izlaska. Da li je njihov odnos prema životu zaista nonšalantan ili je to samo nametnuti privid slobode?
  • Aplauz za Lazića, r: Marko Marković (2017, 26 min, Srbija)
    Nemanja je uhapšen. Njegovi prijatelji, Borko i Filip, žele da se obračunaju sa onima za koje misle da su ga ocinkarili. Četvti prijatelj, Uroš Lazić, smatra da novi sukob neće pomoći Nemanji.
  • Ujed pčele u Velikim Pčelicama, r: Marko Đorđević (2016, 21 min, Srbija)
    Nakon smrti roditelja, Mladen se nada da će u porodičnoj kući u selu Velike Pčelice naći inspiraciju za svoj diplomski rad.  Mučen košmarima on postepeno gubi razum.
  • Nikog nema, r: Jelena Gavrilović (2017, 20 min, Srbija)
    Sedamnaestogodišnja Sara, ćerka bogatog čoveka koji za nju nema vremena, opsednuta je bivšim dečkom Sergejom. U odsustvu oca, Sara traži emotivni oslonac u svom telohranitelju Dušanu.

 


Nedelja, 02.04.

 

Velika sala DOB

 

11č – Takmičarski program – međunarodni kratki igrani film

  • Visoki gradovi kostiju, r: João Salaviza (2017, 19 min, Portugal)
    Karlon, rođen u ubogom kraju u predgrađu Lisabona, a pionir  kabo verdijano repa, beži iz smeštaja u koji je preseljen. Provodi besane noći pod sparnom tropskom vrelinom.
  • Izgubljeno-nađeno, r: Claudia Seibl (2015, 26 min, Nemačka)
    Šta je dalje? Tamo ili nazad? Ili, možda, stajati u mestu? Ovo su pitanja sa kojima, Nil Goldman, ostareli američki autor knjiga o putovanjima, i Janek, mladi estonski emigrant, moraju da se suoče.
  • Mutanti, r: Alexandre Dostie (2016, 17 min, Kanada)
    Leta 1996. život gadno cilja u Kevena Ženeta, pravo u lice, i pogađa. Predvođen svojim paraplegičnim trenerom košarke, Keven otkriva mutaciju, seks i ljubav.
  • Samo budi moja majka, r: Roqiye Tavakoli (2016, 15 min, Iran)
    Sara je majka koja živi sa drugim čovekom nakon što se rastala od muža, ali je njegov sin protiv te veze. Sara je prisiljena da bira između svog sina i svog ljubljenog…
  • Opravdano odsutan, r: Moshe Rosenthal (2016, 18 min, Izrael)
    Sredovečni nastavnik istorije iz predgrađa neočekivano pronalazi ono što mu je bilo potrebno nakon što ga slučajni susret sa bivšim učenicima baci u noć čiste buntovničke energije.

 

Amerikana

19č – Takmičarski program – domaći kratki igrani film

  • Suvozači, r: Ognjen Isailović (2017, 21 min, Srbija)
    Vraćajući se sa porodične večere, Luka želi da iskoristi zatvoreni prostor automobila kako bi obavio važan razgovor sa roditeljima. Kako oni ne žele da ga saslušaju, on će ubrzati svoju vožnju…
  • Dan za Vanju, r: Mia Knežević (2016, 40 min, Srbija)
    Nakon što ga je napustila majka, šestogodišnji Vanja prestaje da priča i pravi probleme ocu Nikoli. Bebisiterka Maja daje otkaz, pa je Nikola prinuđen da sina privremeno ostavi na čuvanje striptizeti Ani.
  • Kris, r: Raško Miljković (2016, 19 min, Srbija)
    Nakon nuklearne apokalipse, Aleks luta bespućem u potrazi za preživelima. Jedina uteha ovog očajnika su razgovori sa devojkom Kris koje, tako se čini, vodi putem radio prijemnika.
  • Po suncu hoda, r: Stefan Krasić (2017, 30 min, Srbija)
    Nakon što je Dragana slomila ključnu kost u kolenu, njen sin Ljubiša se vraća kući kako bi se brinuo o njoj. Pošto majka ne sme da se pokreće, sav teret brige o njoj pada na mladog studenta.
  • Sretan put, r: Siniša Galić (2017, 15 min, Srbija)
    Pop Mihajlo i hodža Hamdija žive u susednim selima u posleratnoj Bosni i Hercegovini. Njih dovjica se sreću tokom autobuske vožnje, ali, iako se poznaju, nijedan ne želi prvi da progovori.

******************************

REČ SELEKTORA:

 

Nova generacija

Pri odabiru filmova sam želeo da spojim dve stvari, da probam da budem u isto vreme subjektivan i objektivan, da izaberem nešto što se meni lično dopada, što je u potpunosti po mom ukusu i nešto što mislim da poseduje objektivnu vrednost. Takođe sam želeo da selekcija bude šerenolika, po žanrovima i geografski. Nemam omiljeni filmski žanr, ili formulu za dobar film, jedino što mi je bitno je da me film emotivno dotakne.  To se može dogoditi glumom, dramturgijom, fotografijom ili čak slučajno, nečim na šta autor filma nije ni računao.

Tako su se u odabranim filmovima našli Suvozači (zbog odlične atmosfere i dubine razrađenih likova, film koji bih voleo da sam pisao i režirao); Koga boli * (zbog svog uspešnog realističnog pristupa, odlične glume i rediteljskih postupaka); Aplauz za Lazića (film posebne i autentične energije i živopisnih likova); Sretan put (zbog humanog i potresnog epiloga na ratove na Balkanu); Samo devojčice plaču (film upečatljive komike izanimljivog rediteljskog pristupa); Ujed pčele u Velikim Pčelicama (film koji uprkos žanrovskom, trash, otklonu donosi jednu čak potresnu intimnu priču, na bogat vizuelni način)…

Ono što je generalno obeležilo celokupan izbor kratkih filmova koje sam imao prilike da pogledam, je visok kvalitet u produkcijskom smislu, sa jedne strane, i zrelost i iskrenost u odabiru tema, sa druge. Da li je to rezultat većeg rada, zrelosti autora ili demokratizacije filmske tehnologije, možda nije ni bitno, bitno je da u svakom slučaju selekcija najavaljuje, jednu novugeneraciju autora koji obećavaju.

 

Pavle Vučković, selektor programa na 64. Martovskom festivalu

Kategorija kratki igrani film-nacionalna selekcija

 

Minuti intimnosti

 

U izboru ovogodišnje međunarodne selekcije kratkog igranog filma (od skoro 400 prijava), vodili smo se idejom da je kratki film izuzetna forma, koja komunicira sa publikom sasvim drugačijim zakonitostima od onih koje vladaju u dugometražnom filmu. Ona pruža autorima slobodu da intuitivno eksperimentišu, a publici prozor u najintimniji, iskren autorski svet.

Ove godine, prijavljen je veliki broj filmova koji se bave porodičnim odnosima u najširem smislu. Kao da se težište prebacilo sa društveno angažovanih tema na prostor intime pojedinca.

Ova pojava uticala je i na naš izbor, pa će ove godine publika 64. po redu, najstarijeg našeg festivala, imati priliku da vidi filmove o povratcima, odlascima, tajnama, gubicima, slobodi, usamljenosti i ostalim osećanjima sa kojima se pojedinac bori uvek i svuda.

Selektovani su filmovi iz Kirgistana, Kanade, Slovenije, Grčke, Crne Gore, Nemačke, Portugalije, Irana, Izraela i Estonije. Osim što potiču sa tri različita kontinenta, ovo su filmovi koji su i obišli svet. Tako ćemo gledati filmove koji su prikazani na festivalima u Kanu (Doktor Dijaz, Povratak Erkina, Uzdizanje, Mužjak i Sve će biti dobro – koji ima i nominaciju za Oskara), Lokarnu (Lisica), Berlinu (Visoki gradovi kostiju) i Torontu (Mutanti – nedavni pobednik Canadian Screen Arwards), ali i veoma zanimljiv studentski film iz Crne Gore (Lumpen), kao i  posebno poetičnu posvetu jednoj ljubavi iz Slovenije (Putevi).

Pozivamo vas da dođete i prepoznate sebe u obuzimajućim svetovima intime ovih – manje od pola sata dugih – remek-dela.

 

 Maša Nešković i Nenad Popović, selektori programa na 64. Martovskom festivalu

Kategorija kratki igrani film-međunarodna selekcija

 

 

******************************

BIOGRAFIJE

 

SELEKTORI

Pavle Vučković (kratki igrani film – nacionalna selekcija)

Filmski reditelj. Njegov kratki film Beži zeko, beži  (2003) uvršten je u stalnu kolekciju Muzeja moderne umetnosti u Njujorku. Nagađen je dva puta u selekciji Cinéfondation, na filmskom festivalu u Kanu, 2003. i 2007. godine. Vučkovićev prvi dugometražni igrani film, Panama (2015), nominovan je za Zlatnu kameru na Kanskom festivalu.

 

Maša Nešković (kratki igrani film – međunarodna selekcija)

Režirala 11 kratkih igranih i 8 dokumentarnih filmova koji su prikazivani i nagrađivani na internacionalnim filmskim festivalima, uključujući i Martovski festival na kome je sa filmom Bez traga osvojila nagradu za najbolji kratki igrani film u domaćoj selekciji. Trenutno je u pripremama za svoj prvi dugometražni igrani film.

 

Nenad Popović (kratki igrani film – međunarodna selekcija)

Radi kao asistent na Katedri za filmsku i TV montažu na FDU. Reditelj je kratkih dokumentarnih filmova, montirao je kratke filmove u produkciji Centra za vizuelne komunikacije KVADRAT. Član je tima festivala 7 veličanstvenih. Umetnički direktor  63. izdanja Beogradskog festivala dokumentarnog i kratkometražnog filma.

 

 

ŽIRI

 

Zoran Janković

Filmski kritičar, urednik portala Filmskog centra Srbije, a dugogodišnji saradnik City Magazina. Pisao je ili piše za Popboks, NIN, Optimist, Pressing… Njegov esej o Želimiru Žilniku uvršten je u zbornik Novi kadrovi. U pripremi je Kritički vodič kroz srpski film (2000-2016), čiji je Janković jedan od autora.

 

Dimitrije Vojnov

Dramaturg i najuspešniji srpski scenarista mlađe generacije. Do sada je realizovano devet dugometražnih filmova po njegovim scenarijima, a među njima se izdvajaju hit komedije Mali Budo (2014) i Jesen samuraja (2016), sportski spektakl Montevideo, vidimo se! (2014), kao i predstojeći SF Ederlezi Rising.

 

Đorđe Bajić

Filmski kritičar i pisac, kao i urednik portala Filmskog centra Srbije i dugogodišnji saradnik City Magazina. U zbornik Novi kadrovi: skrajnute vrednosti srpskog filma uvršten je njegov esej o Žiki Mitroviću. Bajić trenutno priprema Kritički vodič kroz srpski film (2000-2016). Objavio je tri romana.