Podelite...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0
Martovski festival

Revijalni Program

CENA ULAZNICE PO TERMINU: 200 DINARA. ULAZ NA SVE FILMSKE PROJEKCIJE JE BESPLATAN ZA STUDENTE. SA OVERENIM INDEKSOM, BESPLATNE ULAZNICE MOGU PREUZETI NA INFO PULTU U HOLU DOMA OMLADINE BEOGRADA NA DAN PROJEKCIJE OD 10 ČASOVA.


Četvrtak, 30.03.

Amerikana

15č – Revijalni program

  • Lazar (DD), r: Stefan Krasić (2016, 56 min, Srbija)
    Dokumentarni filma „Lazar“, kroz priču o svakodnevnom životu desetogodišnjeg neverbalnog dečaka, bavi se problematikom osoba sa autizmom u Srbiji. Uprkos tome što su inkluzija, jednakost i antidiskriminacija pojmovi koji se nalaze u našim zakonima, autizam, koji je za nauku misterija, a za roditelje patnja, za većinu ljudi u Srbiji je – stanje pred kojim bi da zažmure. Prateći život junaka, autorska ekipa filma uspeva da zabeleži trenutke sreće, besa, radosti, histerije, ljubavi, divnih emocija i potpune odsutnosti… I dok vidimo kako je Laza zaokupljen svojim svetom, interesovanjima, opsesijama i ritualima, netipičnim za ostale desetogodišnjake, naraciju nam pripoveda njegova majka, Olivera.
  • Blow up Bar (I), r: Dušan Mojsilović (2016, 30 min, Srbija)
    Kratki „hangout“ film o jednoj naizgled ispunjenoj, a zapravo vrlo usamljenoj noći u životu osmoro ljudi.
  • Slučajno (I), r: Aleksa Parezanović (2016, 16 min, Srbija)
    Sasvim slučajan splet okolnosti koji se desio tog dana, doveo je do toga da se momak i devojka nađu na istom mestu u isto vreme. Preplićući njihove priče tog dana i priče njima bliskih osoba, pitamo se da li slučajnosti postoje ili se ipak sve dešava sa razlogom? Da li je budućnost zapisana ili je svako kroji sam za sebe?

 

17č – Revijalni program

  • Druga linija (DD), r: Nenad Milošević (2016, 108 min, Srbija)
    Druga linija je rezultat dugogodišnjeg istraživanja neoavangardne kulturne i umetničke scene s kraja 60-ih i tokom 70-ih godina u Novom Sadu, koja je do danas ostala marginalizovana. Tokom svog kratkog i produktivnog delovanja, pod okriljem Tribine mladih, ovaj umetnički pokret je bio u direktnoj sprezi, ne samo sa važnim umetničkim centrima tadašnje Jugoslavije, nego i deo svetskih umetničkih tokova (7. Parisko Bianale 1971, 19. Berlinale). Državni aparat je surovo intervenisao, zabranjeni su časopisi, smenjeno rukovodstvo, filmovi su bunkerisani, protagonistima je suđeno. Kako to da je retrogradni mehanizam gušenja i uklanjanja najkreativnijih i najreprezentativnijih progresivnih impulsa u našoj sredini aktuelan i danas?
  • Zaboravljeni prostori (I), r: Ilija Galonja, Drago Latinović
    Čovek se kreće ledenom pustinjom. Zaboravljeni prostori njegove prošlosti mu pružaju utočište ali čovek kao čovek, ništa mu nije dovoljno.

 

Velika sala DOB

16:30č – Revijalni program

  • Čarobnjaci, r: Maša Vujošević (2017, 52 min, Srbija)
    Prevashodno film atmosfere, prateći pripremu predstave “Crvene cipelice“ pokušava da približi unutrašnji svet dece sa razvojnim smetnjama, koja su akteri ovog filma. Kroz formu mjuzikla, radnja prati sam radni proces i kroz likove i njihove probleme unutar narativa bajke, demistifikuje unutrašnje drame samih aktera.
  • Neđina kuća (DD), r: Ana Otašević, Luka Tua (2016, 52 min, Francuska)
    Nedjo već petnaest godina vodi borbu protiv svih. On je Rom sa Kosova kome je rat 1999. promenio život. Njegov neprijatelj je NATO, a njegovo oružje – kamera.

 

19č – Svečano otvaranje

  • Bunker 93, r: Puriša Đorđević, (2017, 8 min, Srbija)
    Učestvujući u Drugom svetskom ratu, imao sam neprijatne susrete sa bunkerima. Snimio sam mnogo filmova od tada, najviše dokumentarnih, te se dogodilo da sam u tom žanru imao i dela označena kao filmske poeme. Bunker 93 je jedna poetska misao, i kao i svaka misao, sadrži montažu slika koje mogu da iznenade jedna drugu. Snimajući film Skerco, u okolini Obrenovca i reke Save, usput sam snimao ostatke bunkera, sa nejasnom idejom – da će možda jednog dana nečemu poslužiti. Danas, kada su mi 93 godine, evo ih pred vama, montiranih u stilu Slavka Vorkapića, bunkeri koji su ubijali, usput ubijani klaviri, pejsaži, usamljeni ljudi i konji, zajedno.

 


Petak, 31.03.

Velika sala DOB

15č – Revijalni program

  • Sevdalinka: Alhemija duše (DD), r: Sali S. Sallini (2016, 102 min, Turska, BiH, Srbija)
    Film na poučan i dirljiv način priča svoju priču o sevdahu, Bosancima i Bošnjacima, sličnom mentalitetu, zajedničkoj istoriji, o ratu i miru. Originalnost ovog filma je razbijanje stereotipa da je sevdalinka homogeno Bosanska iz razloga što je još od samog pocetka svog postojanja imala snagu da predje preko granica svoje kolevke – Bosne. Upravo zbog toga u filmu ima i Sarajeva i Beograda i Nedžada Salkovića i Miroslava Ilića i Hanke Paldum i Merime Njegomir i iznenadjenja poput Ramba Amadeusa, Ljubise Samardžića, Dr. Neleta Karajlića. U filmu pored već navedenih imena takodje učestvuju Predrag Cune Gojković, Abdulah Sidran, Sead Sejo Pitić, Mirko Rondović, Prof. Esad Bajtal, Damir Imamović, Bozo Vrećo, Naida Čatić, Ćamil Metiljević i drugi.
  • Presuda (I), r: Goran Alimpić (2016, 13 min, Srbija)
    Mladić čeka suđenje za saobraćajnu nesreću u kojoj je usmrtio ženu svog komšije. Dok je njegov poslovni otac preokupiran samo time kako da izdejstvuje oslobađajuću presudu, mladić se bori sa grižom savesti i konstantnim prisustvom čoveka koga je unesrečio.
  • Čudnovište (A), r: Grupa IDE i Apsart (2016, 4 min, Srbija)
    Animirani eksperimentalni film nastao kao rezultat rada sa decom iz Prihvatilišta Beograd.

 

21č – Specijalna projekcija

  • The Space in Between – Marina Abramović in Brasil, režija Marko Del Fiol (2016, 86 min, Brazil)
    U potrazi za ličnim isceljenjem i umetničkim nadahnućem, Marina Abramović putuje kroz Brazil, doživljavajući svete rituale i otkrivajući svoj kreativni proces. Putovanje se sastoji od dirljivih susreta sa isceljiteljima i mudracima iz brazilskih sela i istražuje granicu između umetnosti i spiritualnosti. Film prikazuje sesije isceljenja sa medijumom Džonom od Boga datim, susrete sa isceliteljima biljem, duhovne ritualie snagom religijskog sinkretizma, šamanske procese i isceljenje energijom kristala po raznim krajevima Brazila. Ovo stvarno putovanje biva okidač za Marinino duboko introspektivno putovanje kroz uspomene, bol i prošla iskustva. Kao mešavina filma koji se zbiva na putu i spiritualnog trilera, ovaj dokumentarni rad donosi jedinstven pristup intimnom kreativnom procesu jedne od najznačajnijih umetnica današnjice.

 

Amerikana

15č – Revijalni program

  • Radnička klasa odlazi u raj (DD), r: Marko Cvejić (2017, 80 min, Srbija)
    Dokumentarni film o nekadašnjoj radničkoj klasi u današnjem tranzicionom srpskom društvu. Priča prikazuje životne svakodnevice petoro bivših radnika iz zrenjaninskih privrednih i industrijskih giganata. Film je snimljen kao dokumentarna drama, i daje nam novi pogled na zaboravljene heroje radničke klase, ljude koji su pobedili vreme, sistem, tranziciju i siromaštvo, a čije su tragične životne priče i danas nove, savremene, autohtone i trajne.
  • 72 48 24 0 (I), r: Matija Gluščević (2016, 21 min, Srbija)
    Miljanina i Borkova ćerka Lana je nestala i primorani su da igraju igru koju ne žele.
  • Hipertenzija, r: Hadži-Aleksandar Đurović (2016, 14 min, Srbija)
    Mladi par proživljava svoju vezu kroz poetsku imaginaciju.

 

Klub

13č – Revijalni program

  • Art Macht Frei (E), r: Srđan Marković (2017, 7 min, Srbija)
    Stara ciglana je prepuštena zubu vremena, nakon što umetnici preurede prostor, ona postaje nešto drugo.
  • Mentalni sklop (E), r: Drago Latinović, Ilija Galonja (2016, 6 min, Srbija)
    Šetnja kao vizuelna meditacija jednog bića. Osvrt kao osnovna tehnika spoznaje.
  • In arti (E), r: Stefan Petronijević (2017, 11 min, Srbija)
    Mladi umetnik zarobljen u svojoj kreativnosti pronalazi izlaz kroz kanalisanje svoje umetnosti. Takodje nailazi na razumevanje drugog umetnika, reditelja ovog filma, koji se poistovecuje sa njim.
  • E (E), r: Miroslav-Bata Petrović (1988-2016, 14 min, Srbija)
    Pre 29 godina autor je filmski snimao neke performanse konceptualnog umetnika Slobodana-Ere Milivojevića. Godine 2016. te snimke je izmontirao i dodao im mnoštvo video efekata. Ovaj rad je pokušaj pronicanja u konceptualističke ideje ovog umetnika.
    Bela planeta (E), r: Stevan Todorović, Miloš Ilić (2014, 2 min, Srbija)
    Ovaj kratki umetnički film govori o nemerljivom potencijalu čoveka, simbolično ilustrovanom kroz stvaranje umetnosti. Površina Bele planete, odnosno Bele pustinje je netaknuta poput belog papira koga tek treba ispuniti idejama. U beskonačnom, belom prostoru, dva čoveka pronalaze grumen i počinju da klešu. Grumen postaje stub, prvo pravilno geometrijsko telo u pustinji. Istog momenta kada je završen stub se pretvara u zlato, kao i prašina na rukama njegovih stvaralaca. Pojava zlata simbolizuje stvaranje nove vrednosti, dok zlatne ruke umetnika simbolizuju ljudske kreativne sposobnosti
  • Život poslušnog tela (E), r: Jelena Mitić (2015, 12 min, Srbija)
    Film predstavlja skrnavljanje lepote i prirodnosti ženskog tela i duha, pod uticajem konstantne borbe i nezadovoljstva u cilju postizanja striktne estetske norme i prihvatljivog ideala lepote, posebno kroz željenu lepotu ženskog tela. Film govori o preteranoj upotrebi estetske hirurgije, kao i o jednom od najjačih uticaja na prihvatanje pojma o lepoti – masovnim medijima. Koliko telo i duša pate, često nesvesno, prateći pojam “Idealne lepote”? Drugi nos, drugi grudi, ali gde duša završava?
  • The Sea Trilogy (E), r: Duško Pašić (2016, 20 min, Srbija)
    Vrhovni bog Zevs šalje boga Sunca, Heliosa da u Egejskom moru pronađe i kazni sirene zbog njihove izdaje. Sirene su vrlo lukava stvorenja ali Helios pronalazi način da ih kazni, i pravda biva zadovoljena.

15č – Revijalni program

  • Maestro (D), r: Boško Milosavljević (2015, 54 min, Srbija)
    Film ”Maestro” sniman je tokom 2014. godine, a režirao ga je Boško Milosavljević. Producent je Milan   Kićevac, direktor fotografije Dušan Petrović, a montažer Goran Mijić. Kompozitor je Vladimir  Tubić,   animacije potpisuju Saša Knežević i Davor Kronja, a izvršni producent je Nikola Drobnjaković. Pred Vama je gotovo nepoznata priča o ruskom umetniku koji je u mladosti sarađivao sa Stanislavskim,   Nemirovič-Dančenkom i Mejerholjdom; kao emigrant i nepomirljivi neprijatelj komunizma, 1920. godine, bežeći od boljševika, ovaj briljantni umetnik dolazi na naše prostore…..i postaje nezaobilazan deo srpske pozorišne istorije. Njegovi učenici bili su neki od najznačajnijih reditelja i glumaca sa ovih prostora. A kao mlade glumice, sa njim su sarađivale i Mira Banjac i Renata Ulmanski. Ovo su njihova sećanja.   Narator je Miloš Biković, a Rakitinove citate izgovara Milan Caci Mihajlović.
  • Lov (I), r: Jovana Avramović (2017, 18 min, Srbija)
    Boris i Anja odlaze u Borisovu vikendicu na planini. Ispostavlja se da je Anja upoznala Borisa prethodno veče na žurci i da se poznaju tek jednu noć. U zajedničkoj šetnji kroz šumu, Boris postaje strastveni lovac i zanemaruje Anju. Gledajući to ona odlazi sama kroz šumu usput shvatajući da je pošla sa potpunim neznancem i pokušava da se izbori sa strahom koji oseća prema njemu.
  • 2116 (I), r: Janko Đurić (2016, 10 min, Srbija)
    “2116” je kratkometražni igrani film mladog autorskog tima koji, pričajući priču iz budućnosti, govori o problemima sadašnjice, o tome kako tehnologija zamenjuje emocije i sve ono do čega nam je stalo, a da toga nismo ni svesni.
  • Brijanje (I), r: Petar Mitrović (2016, 13 min, Srbija)
    Urbana komedija sa elementima potere koja na komičan način prati put jednog ukradenog telefona. Film prikazuje otuđenost pojedinca i poremećene međuljudske odnose. Sniman je na centralnim beogradskim ulicama i između ostalog predstavlja i lepu razglednicu Beograda.
  • Zlatni dečak (I), r: Aleksandar Davić (2016, 17 min, Srbija)
    Sedamnaestogodišnji Milan je jedan od najtalentovanijih fudbalera na svetu u svojoj generaciji. Potreba da ga zaštite od nasrtljivih menadžera će ujediniti razvedene roditelje.

Subota, 01.04.

Velika sala DOB

21č – Specijalna projekcija

  • Svaka dobra priča je ljubavna priča, režija Rajko Grlić i Matjaž Ivanišin (2017, 71 min, Slovenija, Hrvatska)
    Dokumentarni film „Svaka dobra priča je ljubavna priča“ govori o predstavi „Boris, Milena, Radko“ i o četvoro javnih ličnosti odgovornih za pozorišnu produkciju: scenaristi i reditelju Dušanu Jovanoviću, glumici Mileni Zupančić i glumcima Radku Poliću i Borisu Cavazzi. To je priča o ljubavnom trouglu, ali i sasvim otvorena priča o javnom i privatnom životu umetnika. Prateći produkciju tokom četiri meseca – od prvih proba pa sve do premijere – a istovremeno i intiman život umetnika, film obrađuje univerzalnu temu odnosa između stvarnog i zamišljenog, između intimnih i javnih oblika umjetnosti. Prikazan je na ZagrebDox festivalu ove godine.

 

Amerikana

11č – Revijalni program

  • Lutajuća srca – arhiv emocija (DD), r: Vladimir Ristić (2016, 68 min, Srbija)
    Film je dokument o niškoj i to vreme jugoslovenskoj pop grupi, koja je sedamdesetih i osamdesetih godina 20. veka imala veliku popularnost. Poznati niški trio govori o tom vremenu, ali o njima i njihovoj muzici govore i poznati muzičari poput Zdravka Čolića, Kornelija Kovača, Bilje Krstić i drugih. Film sve vreme prate popularne kompozicije ovog trija.
  • Glad (I), r: Tamara Todorović (2017, 15 min, Srbija)
    Oženjeni muškarac prekida vezu sa mladom devojkom, pokušavajući da je ponizi i vraća se porodici, shvatajući da mu je to bila poslednja prilika da ostane mlad, dok ona, pokušavajući da ga zadrži shvata da je ceo život ispred nje.
  • Maestro (I), r: Nemanja Mladenović (2016, 17 min, Srbija)
    Film o usamljenosti ostarelog i zaboravljenog pijaniste.
  • Ljubav (I), r: Ognjen Petković (2017, 13 min, Srbija)
    U idiličnom okruženju, starac pokušava da sakrije surovu stvarnost nadolazećeg rata od svoje žene.
  • Av, av, av (A), r: Pavle Čelić (2017, 3 min, Srbija)
    U malom gradu bez imena ustaljeni mir remeti lavež uličnih pasa. Meštani koji nisu ni primećivali da broj napuštenih životinja raste, odjednom počinju da brinu za svoju bezbednost. Okupljaju se u nameri da traže zaštitu za sebe, ali se nameće ideja da mogu biti mirni samo ako su njihovi četvoronožni sugrađani  zbrinuti.
    Animirani film je realizovan u okviru projekta „Učešće donosi promene“ pod pokroviteljstvom Fondacije Ulof Palme i još nekoliko donatora iz regiona.

Nedelja, 02.04.

Velika sala DOB

21č – Specijalna projekcija

  • Trst, Jugoslavija (2017, 62 min, Italija), režija Alesio Bozer
    Od sredine 50ih godina prošlog veka Trg Ponteroso u centru Trsta postaje mitski prostor za sve Jugoslovene, željnih stvari koje nisu mogli da nabave u svojoj zemlji.
    Tokom 70ih i 80ih godina ovaj mit najbolje simbolizuju plave farmerke. Milioni Jugoslovena dolazili su u Trst makar jednom ili dva puta godišnje. Godišnji prihod svih italijanskih trgovaca u Trstu, samo od Jugoslovena, kretao se između 200 i 500 milijardi lira godišnje.  U isto vreme luka Trst od svih svojih atkivnosti imala je prihod oko 150 milijardi lira godišnje.

 

Amerikana
11č – Revijalni program

  • Rođen kao pobednik (DD), r: Željko Jovanović (2015, 55 min, Srbija)
    Film o fudbalskoj legendi Veliboru Vasoviću. Priča prati Vasovića od njegovih dečačkih dana, dolaska iz Požarevca u Beograd, igranja u Partizanu , Zvezdi i Ajaksu, životu nakon fudbalske karijere,  sve do smrti 2002 godine.
  • Smaragd (A), r: Maja Radulović Petrović (2016, 4 min, Srbija)
    Mala organizovana grupa intelektualki, sve nezaposlene, sa vrlo izražajnim karakternim osobinama, kreću u pohod, u osvajanje Smaragda, portala za ulaz u svet istine, pravde, čovečnosti.

 

13č – Revijalni program

  • Revolucionarni dom (E), r: Sead Šabotić (2016, 13 min, Crna Gora)
    U napuštenom Domu revolucije, ogromnom spomeniku kulture iz vremena socijalizma, čelične konstrukcije i smeće održavaju duh kulturne prošlosti Nikšića. U neobičnim audiovizuelnim detaljima reditelj pronalazi poeziju, filozofiju, sarkazam…
  • Scarecrow Cross (E), r: Sandra Jovanovska (2016, 8 min, Slovenija)
    Strašilo se nalazi blizu jedne male crkve. Kako ga različiti vremenski uslovi polako razgolićuju, strašilo se postepeno pretvara u krst.
  • Skoro ništa (E), r: Ana Hušman (2016, 16 min, Hrvatska)
    Bilježeći otpor koji biljke pružaju vjetru na jednom otoku u Dalmaciji, slušam zvukove koji otkrivaju spektar promjena u krajoliku izazvanih politikama upravljanja zemljom. One se kao vjetar vraćaju u naše kuće i apartmane, stvarajući složenu mapu feedbacka između unutarnjeg i vanjskog prostora.
  • X Tape (E), r: Dragan Mileusnić, Željko Serdarević (2015, 9 min, Hrvatska)
    Procesija ženskih i muških tijela uspinje se i spušta po stepeništu u crnom ambijentu. Likovi postupno ulaze u interakciju, razmjenjujući dodire i ispunjavajući ekran do točke zasićenja, u kojoj se gube granice između pojedinačnih figura.
  • Machinae novae 002 (E), r: Darko Vidačković (2016, 8 min, Hrvatska)
    Pogled na luku u rodnom gradu Šibeniku bio je autorova dugogodišnja svakodnevnica. Slike i zvukovi luke duboko su urezani u sjećanje. Ispreplitanje memorije, prisjećanja i imaginacije.
  • Žica (E), r: Milica Spasojević (2017, 10 min, Srbija)
    Na mnogim jezicima videti znači i razumeti. Na primer, videti da humanost počinje van zone komfora. U Žici, različiti umetnici identifikuju se sa izbeglicama. To su  Larisa Venediktova čuvena ukrajinska performerka, rediteljka i kustoskina, njena kćerka Ksenia koja je matematičarka, kompozitorka Tatjana Gerdec Mrđa, konceptualni umetnik Nenad Bračić, kontrabasista Miroslav Šarbanović i pevačica Milica Spasojević. Svi oni žele da njihva publika otvori oči, prestane da se boji i počne da vidi i razume potrbu za ukidanjem bodljikave žice i svega što ona simbolizuje.
  • Odrazi (E), r: Aleksa Mihajlović (2017, 9 min, Srbija)
    Kolaž sećanja iz detinjstva tokom kratkog boravka u rodnom gradu.
  • Funeral (E), r: Daniel Pavlić (2016, 1 min, Hrvatska)
    Prirodna sahrana dviju vrsta, kao asocijacija na dva različita svijeta. Za neke veselo,a za neke tek surova stvarnost.
  • Iluzionisti (E), r: Sara Radojković (2015, 19 min, Srbija)
    Film Iluzionisti preispituje prirodu filma tretirajući ga kao manufakturu iluzije koja je slična onoj iluziji koju čovek doživljava kada se zaljubi.Prateći razvoj jednog ljubavnog odnosa prikazanog gestom, poezijom, specifičnom scenografijom, kostimom, ekspresivnom glumom i načinom snimanja i montaže, film dozvoljava gledaocu da uživa u iluziji dok je istovremeno svestan svih elemenata i šavova iz kojih je film tačnije iluzija sačinjena.